حسین خانی، زهرا؛ نجات، سحرناز؛ مجدزاده، رضا؛ مهرام، منوچهر و افلاطونی، علی. (1392). طراحی پرسشنامة کودک آزاری در ایران. مجلة دانشکدة بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی. دورة 11، شمارة 3، صص 38-29.
خوشابی، کتایون؛ حبیبی عسگرآبادی، مجتبی؛ فرزادفرد، سیده زینب و مجمد خانی، پروانه. (1386). میزان شیوع کودک آزاری در دانش آموزان دوره راهنمایی تهران. فصلنامه رفاه اجتماعی. سال هفتم، شماره 27، ص 135-115.
سیاروچی، ژوزف، فرگاس، ژوزف و مایر، حان. (1383). هوش عاطفی در زندگی روزمره. ترجمه اصغر نوری امام زادهای و حبیب اله نصیری. نشر نوشته اصفهان.
شهنی ییلاق، منیجه؛ مکتبی، علامحسین؛ شکرکن، حسین؛ حقیقی، جمال و کیانپ ور قهفرحی، فاطمه. (1388). بررسی تأثیر آموزش هوش هیجانی بر اضطراب اجتماعی، سازگاری اجتماعی و هوش اجتماعی در دانشجویان دختر و پسر. مجله دست آوردهای روانشناختی. دوره چهارم. سال 16. شماره 1. صص 26-3.
فری، مایکل. (1382) شناخت درمانی گروهی. ترجمه علی صاحبی. انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد.
محمودی قرایی، جواد؛ درخشان پور فیروزه، ذاکری شهسواری، سمیرا؛ موسوی، شکوفه؛ ابراهیم پور، عزیز و علیزادگان، شهزاد. ( 1388). کودک آزاری و غفلت. نشر قطره. تهران.
گلمن، دانیل. (1383). هوش هیجانی. ترجمة نسرین پارسا. انتشارات رشد. تهران.
یوسفی، فریده. (1385). بررسی رابطة راهبردهای تنظیم هیجان با افسردگی و اضطراب در دانش آموزان مراکز راهنمایی استعدادهای درخشان. مجله پژوهش در حیطة کودکان. سال ششم. شماره 4، صص 892-871.
Barrett, L., & Gross, J. (2001). Emotion representation and regulation: A process model of emotional intelligence. Emotion: Current Issues and Future Directions, 286-310.
Burns, E. Jackson, & Harding, H, G. (2010). Child Maltreatment, Emotion Regulation, and Posttraumatic Stress: The Impact of Emotional Abuse. Journal of Aggression, Maltreatment & Trauma, 19, 801–819.
Festinger, & Baker, A. (2010). Prevalence of recalled childhood emotional abuse among child welfare staff and related well-being factors. Children and Youth Services Review. 32 , 520–526.
Fletcher, L, ; Leadbetter, P,; Curran, A, & Sullivan, H.(2009). A pilot study assessing emotional intelligence training and communication skills with 3rd years medical students. Patient Education and Counseling. 76. 376-379.
Garnefski, N., Kraaij, V., & Spinhoven, P. (2001). Negative life events, cognitive emotion regulation and emotional problems. Personality and Individual Differences, 30(8) , 1311-1327.
Gross, J. J. (1998). Antecedent-and response-focused emotion regulation: divergent consequences for experience, expression, and physiology. Journal of Personality and Social Psychology, 74(1) , 224.
Gross, J. J. (2001). Emotion regulation in adulthood: Timing is everything. Current Directions in Psychological Science, 10(6) , 214-219.
Gross, J. J., & Muñoz, R. F. (1995). Emotion regulation and mental health. Clinical Psychology: Science and Practice, 2(2) , 151-164.
Koole, S. L. (2009). The psychology of emotion regulation: An integrative review. Cognition and Emotion, 23(1) , 4-41.
Laborde , S; Lautenbach , F; Allen , M S. ;Herbert , C, & Achtzehn, S .(2014). The role of trait emotional intelligence in emotion regulation and performance under pressure. Personality and Individual Differences 57 43–47.
Lemerise, E. A., & Arsenio, W. F. (2000). An integrated model of emotion processes and cognition in social information processing. Child Development, 71(1) , 107-118.
Ligezinska, M,
Firestone, P, Manion , I. G, McIntyre, J,
Ensom, R & Wells,
G. (1996). Children's emotional and behavioral reactions following the disclosure of extrafamilial sexual abuse: Initial effects.
Child Abuse & Neglect, ,
20, 2, 6, 111–125.
Mammen, O. K., Kolko, D. J. & Pilkonis, P.A. (2002) . Negative affect and parental aggression in child physical abuse. Child Abuse & Neglect . 26 .407–424.
Maniglio, R. (2010). Child sexual abuse in the etiology of depression: A systematic review of reviews. Depression and anxiety. 27 , 631–642 .
Mayer, J. D., Caruso, D. R., & Salovey, P. (1999). Emotional intelligence meets traditional standards for an intelligence. Intelligence, 27(4) , 267-298.
Mikolajczak, M; Nelis, D; Hansenne, M, & Quoidbach, J. (2008). If you can regulate sadness, you can probably regulate shame: Associations between trait emotional intelligence, emotion regulation and coping efficiency across discrete emotions. Personality and Individual Differences vol.44, pp.1356-1368
Pollak, S. D.; Cicchetti, D; Hornung, , & Reed, A. (2000,)Recognizing Emotion in Faces: Developmental Effects of Child Abuse and Neglect. Developmental Psychology . Vol. 36, No. 5, 679-688.
Rodriguez, C. M. (2003). Parental Discipline and Abuse Potential Affects on Child Depression, Anxiety, and Attributions. Journal of Marriage and Family 65 .809–817
Saarni, C. (1999). The development of emotional competence: Guilford Press.
Salovey, P., & Mayer, J. D. (1990). Emotional intelligence. Imagination, cognition and personality, 9, 185-211.
Schutte, N. S., Malouff, J. M. & Thorsteinsson, E. B. (2013).Increasing Emotional Intelligence through Training: Current Status and Future Directions. The International Journal of Emotional Education. 5, (1) , 56-72.
Seligson, M, & MacPhee, M. (2004).Emotional intelligence and staff training in after-school environments. New Directions for Youth Development. 103. 71-83.
Sorbo, M. F; Grimstad, H; Bjorngaard, J, H; Schei, B, &Lukasse, . M. (2013) . Prevalence of sexual, physical and emotional abuse in Norwegian moder an child cohort study. Public Health. 13. 186- 197.
Thompson, R. A. (1994). Emotion regulation: A theme in search of definition. Monographs of the Society for Research in Child Development, 59(2‐3) , 25-52.
Thompson, R. A & Goodvin, N, R. (2007). Taming the Tempest in the Teapot. Socioemotional development in the toddler years: Transitions and Transformations, 320.
Thompson, R. A., Lewis, M. D., & Calkins, S. D. (2008). Reassessing emotion regulation. Child Development Perspectives, 2(3) , 124-131.