- اناری نژاد، ع. محمدی، م. (1393). شاخصهای عملی ارزشیابی آموزش الکترونیکی در آموزش عالی ایران. مجله مدیا. شماره 1.دوره 5.ص11-25.
- حج فروش آ، اورنگی، ع. (1383). بررسی نتایج کاربرد فن آوری اطلاعات ارتباطات در دبیرستانهای شهر تهران. فصلنامه نوآوری های آموزشی .3(9).ص23-29.
- خزایی، ک. عشورنژاد، ک. (1391). رابطه مهارت های فن آوری اطلاعات و ارتباطات با مؤلفههای خودراهبری در یادگیری دانشجویان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، ص 47.
- صفری، ی. مهدی زاده، ح. پاک نیا، ل. مهران نیا، آ. (1392). اثربخشی آموزش محتوای مبتنی بر فراشناخت با کمک نرم افزار بر خودراهبری و پیشرفت درسی دانش آموزان دوره ابتدایی. فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی.4(2). ص 64-51.
- قاسم پور، ع. لیاقت دار، م. جعفری، س. ا.(1390). تحلیلی بر بومی سازی و بین المللی شدن برنامه درسی دانشگاهها در عصر جهانی شدن. فصلنامه تحقیقات فرهنگی، دوره چهارم، شماره 4، ص24-1.
- قائدی، ب. عسکری، م. عطاران، م. ( 1386). ارزشیابی برنامه درسی آموزش مجازی رشته مهندسی کامپیوتر. مجموعه مقالات دومین کنفرانس یادگیری الکترونیکی. زاهدان، ص 12- 23.
- محمدی، م. ناصری، ر. معینی، ه. (1391). ارزیابی اثربخشی بیرونی برنامه درسی دوره مدیریت پروژه آموزشکده شرکت صنایع الکترونیک شیراز بر اساس مدل چشم شایستگی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران.دوره 14، شماره53،ص117-83.
- ناصری، ر. محمدی، م. رحمانی، ه. زارعی، م. (1394). مقایسه خودراهبری یادگیری، ارزش های تحصیلی و ارزشیابی دانشجویان رشته های مهندسی از کیفیت تدریس اعضای هیأت علمی، مورد مطالعه: دانشگاه هرمزگان. فصلنامه آموزش مهندسی ایران.دوره 16، شماره61،ص117-97.
- نادی ،م. سجادیان، آ. (1385). هنجاریابی مقیاس خودراهبری در یادگیری، در مورد دانش آموزان دختر دبیرستان های شهر اصفهان. فصلنامه نوآوری های آموزشی،18.ص111-134.
- نادی، م. سجادیان، آ. (1390). اعتباریابی مقیاس خودراهبری در یادگیری برای دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پژشکی،11(2).ص174-182.
- Andresen, B. B., & Brink, K. (2013). Multimedia in Education. Moscow: UNESCO.
- Braak, V. (2007). Curricula and the use of ICT in education. British Journal of Educational Technology, 38(6).
- Cheng, Y. C. (2000), A CMI-triplization Paradigm for Reforming Education in the New Millennium, International Journal of Educational Management, 14 (4), pp. 156–174.
- Fisher, M. King, J., & Tague, G. (2001). Development of a self-directed learning readiness scale for nursing education. Nurse Educ Today. 2001; 21(7): 516-25.
- Hendry, G.D., & Ginns, P.( 2010). Readiness for selfdirected learning: Validation of a New Scale with Medical Students. Med Teach. Vol. 31,No.10, pp. 918-20.
- Kozma, R. (Ed.) (2003). Technology, innovation, and educational change: Aglobal perspective. Eugene, OR: International Society for Educational Technology.
- Lai, Ch.(2015).Modeling teachers' influence on learners' self-directed use of technology for language learning outside the classroom. Computers & Education, 82 ,p 74-83.
- Newrouse, P. (2002). Specialist educational services parth. Western Australia.
- Radnitzer, K. (2010).Emotional Intelligence and Self-Directed Learning Readiness among College Students articipating in a LeadershipDevelopment Program. Retrieved August 29,2010, from Dissertations & Theses: Full Text,2010.
- Sangra, A., & Gonzalez, S. (2010). The role of information and communication technology in improving teaching and learning processes in primary and secondary school. Journal of Asynchronous Learning Networks, 15(4), 47-59.
- Tondeur, J. (2007). Curricula and the use of ICT in education, two worlds apart?British Journal of Educational Technology, 39(7).
- Wolters, C. A. (2004). Advancing achievement goal theory: Using goal structures and goal orientation to predict students’ motivation, cognition, and achievement. Journal of Educational Psychology, 96, 236-250.
- Yuan, H.B. Williams, B.A. & Fang, J.B. (2011). Chinese Baccalaureate Nursing Students Readiness for self-directed learning.Nurse Education Today.8(2):61-70.
- Young, L.E. & Paterson, B.L. (2007). Teaching nursing developing: a student-centered learning environment. Lipincott Williams & Wilkins.