- بشارت، م.ع. (1382). قابلیت اعتماد (پایایی) و اعتبار (روایی) مقیاس کمالگرایی مثبت و منفی. مجله علوم روان شناختی، شماره 8، صص 356-349.
- ترکنژاد آذربایجانی، م. (1390). بررسی ارتباط بین ابعاد کمالگرایی با ترس از موفقیت و انگیزش پیشرفت تحصیلی در دانشجویان علوم پزشکی جزیره کیش. پایاننامه کارشناسی ارشد روان شناسی عمومی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه پیام نور.
- حسینی، ع. (1389). بررسی رابطه بین ابعاد کمالگرایی با ترس از موفقیت و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر و پسر کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی. پایاننامه کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
- داوری، م. غلامعلی لواسانی، م. و اژهای، ج. (1391). رابطه بین کمالگرایی و خودکارآمدی تحصیلی با هدف های پیشرفت دانشآموزان. مجله روان شناسی 63، سال شانزدهم، شماره 3، صص 281-266.
- رمضانی، ف. (1389). بررسی روابط ساده و چندگانه هدفهای پیشرفت با اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی در دانشآموزان پسر سال اول دبیرستانهای شهرستان ایذه. پایاننامه کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
- سابوته، ا. (1389). رابطه خودپنداره تحصیلی و انگیزش پیشرفت در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر پایه دوم متوسطه منطقه 18 تهران. پایاننامه کارشناسیارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه سمنان.
- ساداتی، س. (1387)، رابطه جهتگیری هدفی و کمالگرایی با خلاقیت در دانشآموزان دبیرستانی شاغل به تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران.
- شکری، ف. (1390). بررسی تأثیر ادراک از جو مدرسه بر انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مدارس هوشمند و عادی در پایه اول دبیرستانهای شهر تهران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
- غفاری، ا. و ارفع بلوچی، ف. (1390). رابطه انگیزش پیشرفت و خودپنداره تحصیلی با اضطراب امتحان در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد. پژوهشهای روان شناسی بالینی و مشاوره، دوره 1، شماره 2، صص 136-121.
- قلی زاده، م. (1384). بررسی روابط ساده و چند گانه هدف های چهارگانه پیشرفت، با اضطراب امتحان، عملکرد تحصیلی، کارآمدی تحصیلی، و راهبردهای یادگیری خودگردان در دانش آموزان سال اول دبیرستان های ایذه. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شهید چمران اهواز.
- قمری، ا. (1389). بررسی رابطه بین کمالگرایی و هدف های پیشرفت در ورزشکاران نخبه شهرستان اهواز با استفاده از مدل معادلات ساختاری. پایاننامه کارشناسی ارشد، دنشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
- منصوری، ص. (1388). تأثیر مدارس هوشمند و عادی بر مهارت های تفکر انتقادی و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی.
- هاشمی شیخ شبانی، ا. (1380). بررسی رابطه برخی پیشایندهای مهم و مربوط با خود ناتوانسازی تحصیلی و رابطه آن با پیامدهای برگزیده در دانشآموزان سال اول دبیرستانهای اهواز. پایاننامه کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
- Acharya, N., & Joshi, S. (2009). Influence of parents' education on achievementmotivation of adolescents.Indian.Journal Social Science Researches, 6(1), 72-79.
- Amrai, K., Elahimotlagh, S., Azizi, Z. H., & Pahon, H. (2011). The relationshipbetween academic motivation and academic achievement students .Journal of Social and Behavioral Sciences, 15, 399-402.
- Benson, E. (2003). The many faces of perfectionism.Monitor on Psychology, 34(10), 18.
- Conroy, D. E., Kaye, M. P., & Coatsworth, J. D. (2006).Coaching climates and the destructive effects of masteryavoidance achievement goals on situational motivation.Journal of Sport and Exercise Psychology, 28, 69–92.
- DiBartolo, P. M., Frost, R. O., Chang, P., LaSota, M., & Grills, A. E. (2004). Shedding light on the relationship between personal standards and psychopathology: The case for contingent self-worth.Journal of Rational-Emotive and Cognitive- Behavior Therapy, 22, 241–254.
- Elliot A. J., Fonseca, D., & Moller, A. C. (2006). A social-cognitive model of achievement motivation and the 2×2 achievement goals framework.Journal of Personality and Social Psychology, 99, 666-679.
- Enns, M. W., & Cox, B. J. (2002). The nature and assessment of perfectionism: Acriticalanalysis. In G. L. Flett& P. L. Hewitt (Eds.), Perfectionism (pp. 33–62).Washington, DC: APA.
- Eum, K. Rice, K.G. (2010). Test anxiety , perfectionism, goal orientation, and academic performance. Anxiety ,Stress and Coping. 10, 37-41.
- Flett, G. L., & Hewitt, P. L. (2005).The perils of perfectionism in sports and exercise.Current Directions inPsychological Science, 14, 14–18.
- Flett, G. L., & Hewitt, P. L. (2002). Perfectionism and maladjustment: An overview of theoretical, definitional, and treatment issues. In P. L. Hewitt, & G. L. Flett (Eds.), Perfectionism: Theory, research, and treatment (pp. 5–31). Washington, DC: American Psychological Association.
- Gould, D., Dieffenbach, K., & Moffett, A. (2002).Psychological characteristics and their development in Olympicchampions. Journal of Applied Sport Psychology, 14, 172–204.
- Guay, F., Ratelle, C.F., Roy, A., & Litalien, D. (2011). Academic self-concept, autonomous academic motivation, and academic achievement: Mediating and additive effects. Journal of Learning and Individual Differences, 20, 644-653.
- Hall, H.K. (2006). Perfectionism: A hallmark quality of world class performers, or apsychological impediment to athletic development? In D. Hackfort& G. Tenenbaum (Eds.), Essential processes for attaining peak performance (Vol. 1, pp. 178–211). Oxford, UK: Meyer & Meyer.
- Hanchon, T.A. (2010). The relation between perfectionism and achievement goals.Journal of Personality and Individual Difference, 49, 885-890.
- Kathryn, L., Fletcher.,Sungok, S. S., & Cen Wang. (2012). Perfectionistic concerns mediate the relationship between psychologically controlling parenting and achievement goal orientations.Journal ofPersonality and Individual Differences, 52 (8), 876-881.
- Lemyre, P-N., Hall, H.K., & Roberts, G.C. (2008).A social cognitive approach to burnout in athletes.Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports, 18, 221–234.
- Liem, A. D., Lau, S., &Nie, Y. (2008). The role of self-efficacy, task value, and achievement goals in predicting learning strategies, task disengagement, peer relationship, and achievement outcome. Journal of Contemporary Educational Psychology, 33, 486-512.
- Midgley, C., Maehr, M. L., Hruda, L., Anderman, E. M., Anderman, L., Freeman, K. E., Gheen, M., Kaplan, A., Kumar, R., Middleton, M. J., Nelson, J., Roeser, R., &Urdan, T. (2000). Manual for the Patterns of Adaptive Learning Scales (PALS). Ann Arbor, MI: University of Michigan.
- Nicholls, J. G. (1989). The competitive ethos and democratic education. Harvard university press, Cambridge.
- Ommundsen, Y., Roberts, G.C., Lemyre, P-N., & Miller, B.W. (2005). Peer relationships in adolescent competitive soccer: Associations to perceived motivational climate, achievement goals and perfectionism. Journal of Sports Sciences, 23, 977–989.
- Pintrich, P. (2000). The role of goal orientations in self-regulated learning. In M. Boekaerts, P. Pintrich, & M. Zeidner (Eds.), Handbook of self-regulation: Theory, research, and applications (pp. 451-502). San Diego: Academic Press.
- Radel, R., Sarrazin, P., Legrain, P., & Wild, T. C. (2010). Social contagion of motivation between teacher and student: Analyzing underlying processes. Journal of Educational Psychology, 102(3), 577-587.
- Rice, K. G., & Aldea, M. A. (2006). State dependence and trait stability of perfectionism: A short-term longitudinal study. Journal of Counseling Psychology, 53, 205–212.
- Slade, P.D., & Owens, R.G. (1998). A dual process model of perfectionism based on reinforcement theory.Behavior Modification, 22, 372–390.
- Stoeber, J., & Otto, K. (2006). Positive conceptions ofperfectionism: Approaches, evidence, challenges. Journal of Personality and Social Psychology Review, 10,295–319.
- Stoeber, J., Chesterman, D; & Tarn, T. (2010). Perfectionism and task performance: Time on task mediates the perfectionistic strivings–performance relationship. Journal of Personality and Individual Differences, 48, 458 – 462.
- Stoeber, J., Harris, R. A., & Moon, P. S. (2007). Perfectionism and the experience of pride, shame, and guilt:Comparing healthy perfectionists, unhealthy perfectionists, and nonperfectionists. Personality and IndividualDifferences, 43, 131–141.
- Stoeber, J., Otto, K., Pescheck, E., Becker, C., & Stoll, O. (2007). Perfectionism and competitiveanxiety in athletes: Differentiating striving for perfection and negative reactions toimperfection. Personality and Individual Differences, 42, 959-969.
- Stoeber, J., Stoll, O., Pescheck, E., & Otto, K. (2008). Perfectionism and achievement goals inathletes: Relations with approach and avoidance orientations in mastery and performancegoals. Psychology of Sport and Exercise, 9, 102-121.
- Stoeber, J., Stoll, O., Salmi, O., &Tiikkaja, J. (2009).Perfectionism and achievement goals in young Finnish ice-hockey players aspiring to make the Under-16 national team. Journal of Sports Sciences, 27, 85–94.
- Terry-Short, L. A., Owens, R. G., Slade, P. D., & Dewey, M. E. (1995).Positive and negative perfectionism.Journal of Personalityand Individual Differences, 18, 663–668.
- Verner- Filion, J., & Gaudreau, P. (2010). From perfectionism to academic adjustment: Themediating role of achievement goals. Personality and Individual Difference, 49, 181-186.