استادزاده، زیبا و داوودى، حسین و زارع، اعظم (١٣٩٥). بررسی رابطه یادگیرى خودنظمجویی و انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان دختر دبیرستانی استان قم، پیشرفتهاى نوین در علوم رفتارى، ١ (٢)، ٦٦ -٥٧.
افشارى، محسن و شیرزادیفرد، میثم و قربانجهرمی، رضا (1396). چشمانداز زمان آینده و پیشرفت تحصیلی: نقش واسطهاى خودنظمجویی بلندمدت و ادراک سودمندى تکالیف تحصیلی، روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، ٤ (٥٤)، 134-121.
بارانی، حمید و راهپیما، سمیرا و خرمائی، فرهاد (١٣٩٨). رابطة امید به تحصیل و تحصیلگریزی، نقش واسطهگری خودتنظیمی تحصیلی. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، ٥١ (٩٥)، ٣٣٤- ٣٢٣.
پورمحمد، ژیلا و اسماعیلپور، خلیل (١٣٩٤). اثربخشی آموزش خودنظمجویی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر هنرستانی تبریز، مجله آموزش و ارزشیابی، ٨ (٣١)، 93-102.
جوکار، بهرام و حقنگهدار، مرجان (١٣٩٥). رابطه هویت اخلاقی با بیصداقتی تحصیلی: بررسی نقش تعدیلی جنسیت، فصلنامه مطالعات آموزش و یادگیری، ٨ (٢)، ١٦٢-١٤٣.
حسینی، فریدهالسادات و خیر، محمد (1388). پیشبینی تعلل ورزی رفتاری و تصمیمگیری با توجه به باورهای فراشناختی در دانشجویان. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، پاییز 1388 - 58 (9)، 265-273.
خالقخواه، علی و رضاییشریف، علی و زاهدبابلان، عادل و هاشمی، سیده زهرا (١٣٩٤). بررسی اثربخشی آموزش یادگیرى مشارکتی از نوع جیگساو بر خودنظمجویی و انگیزش تحصیلی دانشآموزان ابتدایی، مجله مطالعات آموزش و یادگیرى، ٧ (٢)، ١٨٢-١٥٤.
خامسان، احمد و امیری، محمداصغر (١٣٩٠). بررسی تقلب تحصیلی در میان دانشجویان دختر و پسر، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 6(١)، ٦١-٥٣.
خطیبی، مینا و یوسفی، فریده (1399). رابطه ذهنآگاهی و رفتار جامعهپسند دانشجویان: نقش واسطهای راهبردهای شناختی تنظیم هیجان، فصلنامه زن و جامعه. دوره 11، شماره 41، بهار 1399، صفحه 219-240.
رستمی، چنگیز و جهانگیرلو، اکرم و سهرابی، احمد و احمدیان، حمزه (١٣٩٥). نقش انعطافپذیری شناختی و ذهنآگاهی در پیشبینی اهمالکاری دانشجویان، مجله علوم پزشکی زانکو، ١٧ (٣٥)، ٦١-٥٠.
شریفی، حسنپاشا و شریفی، نسترن و تنگستانی، یلدا (١٣٩٢). پیشبینی پیشرفت تحصیلی از روى خودکارآمدى، خودنظمجویی و خلاقیت دانشجویان دانشگاه رودهن در سال تحصیلی 91-90، فصلنامه تحقیقات مدیریت آموزشی، ٤ (٤)، ١٧٨-١٥٧.
علییوردینیا، اکبر و صالحنژاد، صالح (١٣٩٢). بررسی عوامل موثر در اقدام به تقلب دانشجویان، مجله اخلاق در علوم و فناوری، ٨ (١)، ٩٣-٨٥.
علیخواه، فردین و بولاغی، مهدی و یاقوتی، هدا (١٣٩٣). تقلب در امتحان، نگاهی از درون، مطالعهای در بین دانشجویان دانشگاه گیلان، مجله راهبرد فرهنگ، ٧ (٧٢)، ١٨٨-١٦١.
علینژاد، مهرانگیز و سعید، نسیم (١٣٩٤). رابطه تعامل، یادگیرى خودنظمجویی با رضایتمندى از تحصیل در مدارس هوشمند، مجله فناورى آموزش، شماره ٤، 311-320.
فاتحی، امیرعباس و فولادچنگ، محبوبه (1395). نقش واسطهای خودنظمجویی رفتاری در رابطه بین سبکهای هویت و ابراز وجود، مجله روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی. 49(13)، 29-42.
قاسمیجوبنه، رضا و موسوی، سیدولیاله و ظنیپور، آذین و حسینیصدیق، مریمالسادات (1395). رابطه بین ذهنآگاهی و تنظیم هیجان با تعللورزی تحصیلی دانشجویان، مجله آموزش در راهبردهای علوم پژشکی. 9(2)، 141-134.
کشتورز کندازی، احسان (1397). تعلیم و تربیت آینده با توجه به اسناد بالادستی، شیراز: انتشارات تخت جمشید.
کشتورز کندازی، احسان و صالحی، محمدرضا و اسماعیلی، بهرام (1399). اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی بر خودپنداره و عملکرد تحصیلی دانشآموزان، فصنامه آموزشپژوهی. دوره 6، شماره 21، صفحه 17-31.
کاوسیان، جواد و کدیور، پروین و فرزاد، ولیاله (١٣٩١). رابطه متغیرهاى محیطی، تحصیلی با بهزیستی مدرسه: نقش نیازهاى روانشناختی، خودنظمجویی انگیزشی و هیجانهاى تحصیلی. پژوهش در سلامت روانشناختی ٦ (١)، ٢٥ -١٠.
کشکولی، فرامرز (١٣٩٦). تبیین علّی رفتارهای آسیبزای تحصیلی. پایاننامه دکتری منتشر نشده. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شیراز، شیراز.
محمدی درویشبقال، ناهید و حاتمی، حمیدرضا و احدى، حسن و اسدزاده، حسن (١٣٩٢). بررسی تأثیر آموزش راهبردهاى خودنظمجویی (شناختی و فراشناختی) بر انگیزش تحصیلی دانشآموزان. فصلنامه روانشناسی تربیتی، شماره ٢٧، صفحه: 49-66.
ملکمحمدی، نغمه و قربانی بوساری، شهلا (1398). بررسی اثربخشی آموزش ذهنآگاهی بر خودنظمجویی دانشآموزان مبتلا به افسردگی، پنجمین کنفرانس ملی نوآوریهای اخیر در روانشناسی، کاربردها و توانمندسازی با محوریت رواندرمانی، دانشگاه شمس گنبد، تهران، ایران.
مهبد، مینا (1395). رابطة بین پنج عامل بزرگ شخصیت و رفتار غیرمولد تحصیلی با واسطهگری مهار ادراک شده، مدلیابی ساختاری. روانشناسی تحولی، روانشناسان ایرانی ٤٧، ٢٦٥-٢٧٥.
نریمانی، محمد و محمدامینی، زرار و زاهد، عادل و ابوالقاسمی، عباس (١٣٩٤). مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهاى یادگیرى خودنظمجویی و حل مسئله بر انگیزش تحصیلی دانشآموزان اهمالکار، مجله روانشناسی مدرسه، ١ (٤)، ١٥٥-١٣٩.
نمکی بیدگلی، زینب و صدیقی ارفعی، فریبرز (١٣٩٦). بررسی رابطه ذهنآگاهی و تابآوری با اهمالکاری تحصیلی دانشجویان دانشگاه کاشان، فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی، ١٢(٤٥)، 301-281.
ولیپور، مورینا و حسینیان، سیمین و پورشهریاری، مهسیما (1396). تأثیر آموزش شناختدرمانی مبتنی بر ذهنآگاهی بر مشکلات رفتاری کودکان، فصلنامه سلامت روان کودک، دوره ۴، شماره ۴، 45-34.
Alexander, E. S., & Onwuegbuzie, J. A. (2007). Academic procrastination and the role of hope as a coping strategy. Personality and Individual Differences, 42(7), 1301-1310.
Asikhia, O.A. (2010). Academic procrastination in mathematics: Causes, dangers and implications of counselling for effective learning. International Education Studies, 3(3), 205-210.
Azevedo, R. (2009). Theoretical, conceptual, methodological, and instructional issues in research on meta-cognition and self-regulated learning: A discussion. Meta Cognition Learning, 4, 87-95.
Babu, T. A., Joseph, N. M., & Sharmila, V. (2011). Academic dishonesty among undergraduates from private medical schools in India. Are we on the right track? Journal of Med Teach, 33(9), 759-761.
Baer, R. A., Smith, G. T., Hopkins, J., Krietemeyer, J., & Toney, L. (2006). Using selfreport assessment methods to explore facets of mindfulness. Assessment, 13(1), 27-45.
Bandura, A. (1977). Social Learning Theory. Englewood Cliffs, N. J.: Prentice-Hall.
Bohlmeijer, E., Prenger, R, Taal, E., & Cuijpers, P. (2010). The effect of mindfulness-based stress reduction therapy on mental health of adults with a chronic medical disease: A meta-analysis. Journal of Psychosomatic Research, 68(6), 539-544.
Bouffard, T., Boisvert, J., Vezeau, C., & Larouche, C. (1995). The Impact of goal orientation on selfregulation & performance among college students. British Journal of Educational Psychology, 65, 317-329.
Brimble, M., & Stevenson-Clarke, P. (2005). Perceptions of the prevalence and seriousness of academic dishonesty in Australian universities. The Australian Educational Researcher, 32, 19–44.
Brown K, Ryan R, Creswell J. (2007) Mindfulness: theoretical foundations and evidence for its salutary effects. Psychol Inq.; 18(4): 211–37.
Bushweller, K. (1999). Student cheating: A morality moratorium? The American School Board Journal, 186, 24-32.
Byrne, B. M. (2001). Structural equation modeling with AMOS, EQS, and LISREL: Comparative approaches to testing for the factoraial validity of a measuring instrument. International Journal of Testing, 1(1), 55-86.
Cazan, A. M., & Anitei, M. (2010). Motivation, learning strategies and academic adjustment. Romanian Journal of Experimental Applied Psychology, 1(1), 50-58.
Cho, M. H. & Shen, D. (2013). “Self-regulation in online learning”. Distance education, 34(3), 290-301.
Cizek, G. J. (1999). Cheating on tests: How to do it, detect it, and prevent it. The Journal of Higher Education, 73(2), 297–298.
Crede, M. & Niehorster, S. (2009). Individual differences influences on self-focused and other-focused counterproductive student behaviors. Personality and Individual Differences, 47, 769-776.
Flett, A. L., Haghbin, M., & Pychyl, T. A. (2016). Procrastination and depression from a cognitive perspective: An exploration of the associations among procrastinatory automatic thoughts, rumination, and mindfulness. Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy, 34(3), 169-186.
Fontana, J. S. (2009). Nursing faculty experiences of students’ academic dishonesty. Journal of Nursing Education, 48(4), 181-185.
Golpour Chamarkohi R, Mohammad Amini Z. (2012) The efficacy of mindfulness based stress reduction on mindfulness and assertiveness of students with test anxiety. Journal of School Psychology. 2012; 1(3): 82–100. [Persian].
Hendy, N. T., & Montargot, N. (2019). Understanding academic dishonesty among business school students in France using the theory of planned behavior. The International Journal of Management Education, 17, 85-93.
Keng SL, Moria J, Smoski B, Clive J, Robins A. (2011) Effects of mindfulness on psychological health: A review of empirical studies. Clinical Psychology Review.; 31(6):1041–056
Kristeller JL, Baer RA, Quillian-Wolever R. (2006) Mindfulness-based approaches to eating disorders. In: Baer RA, editor. Mindfulness-based treatment approaches: Clinician’s guide to evidence base and applications. San Diego, CA, US: Elsevier Academic Press; 2006, pp: 75–91.
Lin, C. H. S., & Wen, L.-Y. M. (2007). Academic dishonesty in higher education: A nationwide study in Taiwan. Higher Education, 54, 85–97.
Magno, C. (2010). Assessing academic self-regulated learning among Filipino college students: The factor structure and item fit. The International Journal of Educational and Psychological Assessment, 5, 61-76.
Malinowski, P., & Lim, H. J. (2015). Mindfulness at work: Positive affect, hope, and optimism mediate the relationship between dispositional mindfulness, work engagement, and well-being. Mindfulness, 6(6), 1250-1262.
Marcus, B. & Schuler, H. (2004). Antecedents of counterproductive behavior at work: A general perspective. The Journal of Applied Psychology, 89, 4, 647-660.
McCabe, D. L., Trevino, L. K., & Butterfield, K. D. (2001). Dishonesty in academic environments: The influence of peer reporting requirements. The Journal of Higher Education, 72(1), 29-45.
McCabe, D., & Trevino, L. K. (2002). Honesty and honor codes. Academe, 88(1), 37-41.
Meiklejohn J, Phillips C, Freedman ML, Griffin ML, Biegel G, Roach A, et al. (2012). Integrating mindfulness training into K-12 education: Fostering the resilience of teachers and students. Mindfulness; 3(4): 291-307.
Munoz, R. T., Hoppes, S., Hellman, C. M., Brunk, K. L., Bragg, J. E., & Cummins, C. (2018). The effects of mindfulness meditation on hope and stress. Research on Social Work Practice, 28(6), 696-707.
Murdock, T. B., Miller, A., & Kohlhardt, J. (2004). Effects of classroom context variables on high school students' judgments of the acceptability and Likelihood of cheating. Journal of Educational Psychology, 96(4), 141-169.
Olafson, L., Schraw, G., Nedelson, L., Nedelson, S., & Kehrwald, N. (2013). Exploring the judgment–action gap: College students and academic dishonesty. Ethics & Behavior, 23(2), 148-162.
Park, H. J., & Dhandra, T. K. (2017). Relation between dispositional mindfulness and impulsive buying tendency: Role of trait emotional intelligence. Personality and Individual Differences, 105, 208-212.
Park, S.W., & Rayne, A. (2012). Academic Procrastination and Their Self- Regulation. Psyhology, 3 (1), 12-23.
Pekrun, R. (2006). The control-value theory of achievement emotions: Assumptions, corollaries, and implications for educational research and practice. Educational Psychology Review, 18(4), 315-341.
Pint rich, P. R. (2000). The role of orientation in selfregulated learning.In M. Boekarts, P. R. Pint rich & M. Zeidner (Eds.), Handbook of self-regulation (pp. 451-501). USA: Academic Press
Pint rich, P. R., & DeGroot, E. V. (1990). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of Educational Psychology, 82(1), 33-40.
Purwandari, D. A, Suryana, Y., Kusman, M., & Yunizar. (2016). Mindfulness, hope and compassion on a small group. International Journal of Economics, Commerce and Management, 8(5), 480- 489.
Reid, R., Trout, A., & Schwartz, M. (2005). Selfregulation interventions for children with attention deficit/hyperactivity disorder. Journal of Exceptional Children, 71(4), 361-377.
Rimkus, L.K. (2012). A new measure of counterproductive student behavior. M.A. Thesis. The Faculty of the Department of Psychology و East Carolina University.
Robinson, S. L. & Bennett, R. J. (1995). A typology of deviant workplace behaviors: A multidimensional scaling study. Academy of management Journal, 38, 2, 555-572.
Schunk, D. H. (1991). Self-efficacy and academic motivation. Educational Psychologist, 26, 207-231.
Schwager, I. T. L., Hulshegar, U. R., Lang, J. W. B, Klieger, D. M., Bridgeman, B., & Wendler, C. (2014). Supervisor rating of student's academic potential as predictors of citizenship and counterproductive behavior. Learning and Individual Differences, 35, 65-69.
Segal Z, Williams J, Teasdale J. (2002) Mindfulness-based cognitive therapy for depression: A new approach to preventing relapse. New York, NY: Guilford Press.
Sirois, F. M., & Tosti, N. (2012). Lost in the moment? An investigation of procrastination, mindfulness, and well-being. Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy, 30(4), 237-248.
Tella, A. (2007). The Impact of motivation onstudent's academic achievement and learningoutcomes in mathematics among secondaryschool students in Nigeria. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education; 3(2), 149-156.
Tuckman, B.W. (2002). Academic procrastinators: Their rationalizations and web- course performance. APA Symposium paper, Chicago. Paper presented at the Annual Meeting of the American Psychological Association, Chicago, IL August.
Villavicencio, F. T., & Bernardo, A. B. (2013). “Positive academic emotions moderate the relationship between self‐regulation and academic achievement”. British Journal of Educational Psychology, 83(2), 329-340.
Wampold, B. E., Duncan, B. L., Miller, S. D., & Hubble, M. A. (2010). The heart and soul of change: Delivering what works in therapy (2nd Ed.). Washington DC: American Psychological Association, 455 pages.
Wibrowski, C. R., Matthews, W. K., & Kitsantas, A. (2016). “The Role of skills Learning Support Program on First-Generation College Students’ SelfRegulation, Motivation, and Academic Achievement: A Longitudinal Study”. Journal of College Student Retention: Research, Theory & Practice, 19, 317–332.
Wilkinson, J. (2009). Staff and student perceptions of plagiarism and cheating. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 20(2), 98-105.
Winrow, A. R., Reitmaier-Koehler, A., & Winrow, B. P. (2015). Social desirability bias in relation to academic cheating behaviors of nursing students. Journal of Nursing Education and Practice, 5(8), 121-134.
Yukhymenko-Lescroart, M. (2014). Ethical beliefs toward academic dishonesty: A crosscultural comparison of undergraduate students in Ukraine and the United States. Journal of Academic Ethics, 12(1), 29-41.
Zettler, I. (2011). Self-control and academic performance: Two field studies on universitycitizenship behavior and counterproductive academic behavior. Learning andIndividual Differences, 21, 119–123.
Zimmerman, B. J., & Pons, M. M. (1986). Development of a structured interview for assessing student use of self – Regulated learning strategist. American Educational Research Journal, 23(4), 614-628.