- بخشی پور، عباس (1387). "رابطه رضایت از زندگی، سبک مساله گشایی و نگرش مذهبی با سلامت روانی". فصلنامه علمی-پزوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز، سال3 (9)، صص
26-9.
- بخشی پوررودسری، عباس؛ پیروی، حمید؛ عابدیان، احمد (1384). "بررسی رابطه میان رضایت از زندگی و حمایت اجتماعی با سلامت روان در دانشجویان". فصلنامه اصول بهداشت روانی، سال7، شماره بیست و هفتم و بیست و هشتم، صص 145-152.
- بیانی، علی اصغر؛ محمد کوچکی، عاشور؛ گودرزی، حسنیه (1386)." اعتبار و روایی مقیاس رضایت از زندگی". فصلنامه روانشناسان ایرانی، سال سوم، شماره11، صص
259-265.
- بدریگرگری، رحیم؛ فرید، ابوالفضل (1391). "رابطه بین جهتگیری مذهبی درونی و رفتارهای سلامت جسمی، روانی و معنوی و نقش واسطهای ارزیابی چالشبرانگیز بودن". راهبرد فرهنگ، شمارۀ20، صص68-82.
- سپهری، صفورا؛ مظاهری، محمدعلی (1388). "الگوهای ارتباطی خانواده و متغیرهای شخصیتی در دانشجویان". روانشناسی تحولی: فصلنامه روانشناسان ایرانی، سال ششم، شماره 22، صص 142-150.
- شریفی، فاطمه (1390). "بررسی رابطۀ ادراک دانشآموزان از سبکهای فرزندپروری با خودتنظیمی تحصیلی و جهتگیری مذهبی آنان در مدراس متوسطه ناحیه دو شهر کرمان". پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد.
- خلیلیفر، مینا؛ کاظمی، سلطانعلی؛ جاویدی، حجتاله (1393). "نقش واسطهگری جهتگیری مذهبی برای سبکهای فرزندپروری و معنای زندگی در دانشآموزان پایۀ سوم دورۀ دبیرستان شهر شیراز". روشها و مدلهای روانشناختی، سال4، شمارۀ15، صص 59-73.
- کشاورز، امیر؛ مهرابی، حسینعلی؛ سلطانی زاده، محمد (1388). "پیش بینی کنندههای روان شناختی رضایت از زندگی". روانشناسی تحولی: فصلنامه روانشناسان ایرانی، سال ششم، شماره22، صص 159-168.
- کورشنیا، مریم (1385). "بررسی تأثیر ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده بر میزان سازگاری روانی فرزندان". پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه شیراز.
- کشتکاران، طاهره (1387). "بررسی تأثیر الگوهای ارتباطات خانواده بر خودپندارة تحصیلی با واسطهگری انگیزة تأئید والدین". پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه شیراز.
- فدایی، مژگان (1385). "بررسی رابطۀ ادراک فرزندان از سبک فرزندپروری و جهتگیری مذهبی و سلامتروان دانشجویان دختر دانشگاه علامه طباطبایی". پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامهطباطبایی.
- رمضانی، ولیا...؛ نوابینژاد، شکوه؛ بوالهری، جعفر (1376). "بررسی ارتباط جهتگیری درونی و بیرونی با سلامت روانی پیروان سه دین زرتشت، مسیح و اسلام".ارائه شده در اولین همایش نقش دین در بهداشت روانی، تهران، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی ایران، شمارۀ 12و13، صص 33-40.
- ملتفت، قوام؛ خیر، محمد (1391). "رابطۀ ادراک دانشآموزان از سبک انگیزشی و رفتاری والدین با بهزیستی روانشناختی در آنها". مجلۀ روانشناسی 63، سال شانزدهم، شمارۀ3، صص 283-298.
- واحدی، شهرام؛ غنی زاده، سمیه (1388). "الگوی تحلیل مسیر روابط بین انگیزش درونی مذهبی، نماز، بهزیستی معنوی و کیفیت زندگی با بهزیستی روانشناختی دانشجویان". فصلنامه علمی – پژوهشی پژوهش در سلامت روانشناختی، دوره سوم، شماره دوم، صص 28-42.
- هاشمی، زهرا (1385). "بررسی رابطۀ جهتگیریهای مذهبی با ابعاد هویت و سبکهای هویت در بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه شیراز". پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه شیراز.
- Allport,G. W.(1967).“personal orientation and prejudice religious“. journal ofpersonality and social psychology, 5, 432- 443.
- Argyle, M (2001).The Psychology of Heppiness, London: Routledge.
- Arslan, C. (2009). Anger, self-esteem, and perceivedsocial support in adolescence. Social Behavior andPersonality, 37 (4), 555-564.
- Chirkov, V., Rayan, R. (2001). Parent and teacher autonomy support in Russian and u.s. adolescence common effect on well-being and academic motivation. Journal of cross-cultural psychology, 32(5), 618-635.
- Diener, E. lucas, R.E. & Oishi, S. (2002). Subjectivewell-being. In R.C. Snyder, & S. J. Lopez (Ed.), Handbook of positive psychology. Oxford: Oxfor University Press.
- Diener, E. E., Sun, M., Lucas, R. E., & Smith, H. L. (1999). Subjective well being: Three decades of progress. Psychological Bulletin,125, 267-302.
- Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2000). " The “what” and “why” of Goal pursuits : Human Needs and the self-determination of Behaiviour". Psychogy Inquiry, Vol. 11, No. 4, PP. 227-286.
- Diener, E., Emmons, R. A., Larsen, R. J., & Griffin, S. (1985). The Satisfaction with Life Scale. Journal of Personality Assessment, 49, 71-75.
- Egan, E.; Kroll, J.; Carey, K.; Johnson, M. & Erickson, P. (2004). EysenckPersonality Scales and Religiosity in a US Outpatient Sample. Personality and Individual Differences, 37, 1023-1031.
- Ellison, C. G., & Fan, D. (2008). Daily SpiritualExperiences and Psychological Well-being among USAdults. Soc Indic Res, 88:247-271.
- Erikson, Erik. (1975). Life History and the Historical Moment., New York: W.w.norton.
- Falsetti, S.A., Resick, P.A., & Davis, J.L. (2003). Changes in Religious Beliefs Following Trauma. Journal of Traumatic Stress, 16, 391-398.
- Fitzpatrick, M. A., & Koener, A.F. (2004). Family communication schema effect on children s resiliency running head: Family communication schemata, the evolution of key mass commiunication concepts: Honoring Jack M. McLeod, 115-139.
- Fitzpatrick, M. A., & Ritchie, L.D. (1994). communication schemata within thefamily: Multiple perspectives on family interaction. Human Commiunication Research, 20, 275-301.
- Gay, F.,Vallerand, R. & Blanchard, C. (2000). On The Assessment of SituationaIntrinsicand Extrinsic Motivation: The Situational Motivation Scale (SIMS). Motivatio and Emotion, 24. 3, 173-213.
- Harris, A. H. & Standard, S.(2001) “Psychometric Properties of the Life Regard Index-Revised: A Validation Study of a Personal Measure of Personal Meaning”, Psychological Report, 89, PP, 759-773.
- Kayedkhordeh, H. Ghavam, M. ,& Ghinaveh, M. (2014). The Relationship between Dimension of Family Communication Pattern and Satisfying the Basic Psychology Needs in High School Student. American Journal of Science Researches. Vol. 2, Issue 1, PP, 19-26.
- Koerner, F.A., & Fitzpatrick, M. A. (2002). "Undrestanding family communication pattern and family functioning: The roles of conversation orientation and conformity orientation". Communica68.
- Koivumaa-Honkanen, H., Kaprio, J., Honkanen, R. J., Vinamaki, J, Koskenvuo, M.(2005). The stability of life satisfaction in a 15- year follow-up of adult Finnshealthy at baseline. BMC Psychiatry, 5, 4.
- Laughlin, J. E., & Huebner, E. S. (2001). Life experience,locus of control and school satisfaction in adolescence, Social Indicators Research, 55, 156-183.
- Levesque, C., Zuehlke, A. N., Stanek, L. R., & Ryan, R. M. (2004). Autonomyand competence in German and American university students: Acomparative study based on self-determination theory. Journal ofEducational Psychology, 96, 68–84.
- Maltby, J., Lewis, C. A. & Day, L. (1999). Religious orientation and psychological well-being:The role of the frequency of personal prayer. British Journal of Health Psychology, 4, 363-378.
- Maltby, J., McCollam, P., & Millar, D. (1994). Religiosity and Obsessionality: ARefinement. Journal of Psychology, 128, 609-611.
- Maltby, J., Talley, M., Cooper, C., & Leslie, J.C. (1995). Personality Effectsin Personal and Public Orientation Ttoward Religion. Personality andIndividual Differences, 19, 157-163.
- Maltby, J., (1999). Religious Orientation and Eysenck's Personality Dimensions: The Use of the Amended Religious Orientation Scale to examine the Relationship Between Religiosity, Psychoticism and Extraversion. Personality and Individual Differences, 26, 79-84.
- Maltby, J. (1995). Personality, Prayer and Church Attendance among U.S.Female Adults. The Journal of Social Psychology, 135, 529-531.
- Maheshwari, S. & Singh, P. (2009). Psychologicalwell-being andpilgrimage: Religiosity, happiness andlife satisfaction of Ardh- KumbhMela pilgrims (Kalpvasis) at Prayag, India Asian Journal of SocialPsychology, 12, 285-292.
- Man, P. (1991). The influence of pears and parents on youth life satisfaction in hongkong. Social Indicattirs Research, 24, PP 347-365.
- Moltafet, GH. Mazidi, M. Sadati, S. (2010). Personality traits, religious orientation and happiness. Procedia Social and Behavioral Sciences 9, PP 63–69.
- Niemiec, C.P., Lynch, M. F., Vansteenkiste, M., Bernstein, J., Deci, E. L.& Ryan, R.M. (2006). The antecedents and consequences of autonomous self regulation for college: A self-determination theory perspective on socialization. Journal of Adolescence, 29 (2006) 761–775.
- Niemiec, C.P., Lynch, M. F. & Vansteenkiste, M.(2006).The antecedents and consequence of autonomous self-regulation for college. Aself-determination theory perspective on socialization. Journal of Adolescence. 29, 761-775.
- Pavot W, Dienner E, Suh, E. (1998). The temporal satisfaction with life scale. Journal of Personality Assessment, 70, 340- 354.
- Ryan, R. M.,& Deci, E. L. (2000). "self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being". American psychology, Vol. 55, PP. 68-78.
Ryan,R. M., Rigby, S., King, K. (1993). Two types of religious internalization and their relations to religious orientation and mental heath. journal of personality and social psychology, 65, 586 – 596.